För alla stunder där genomtänkta funktioner inte märks men gör all skillnad.
1. Salgsbetingelser
Salgsbetingelsene gjelder for alt salg av produkter fra Chevalier AB (Chevalier AB, Konstruktionsvägen 3, 435 33 Mölnlycke, Org. Nr 556726-6811) til forbrukere. Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede grunnlaget for kjøpet./p>
For å kunne handle på www.chevalier.se må du ha fylt 18 år. Er du under 18 år må du få en myndig, for eksempel en foresatt, til å foreta handelen for deg.
Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven, kredittkjøpsloven. Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post, tekstmelding til mobiltelefon (SMS), brev, e.l.
Du får endast beställa genom hemsidan i egenskap av konsument, och alltså inte i egenskap av företag eller näringsidkare. Vill du beställa i egenskap av näringsidkare ber vid dig kontakta oss direkt.
2. Bestillinger
Bestilling av produktene våre kan gjøres hos en av våre forhandlere og via www.chevalier.se. Innkommende bestillinger via www.chevalier.se besvares med ordrebekreftelse via e-post.
Innkjøpsavtaler inngås bare når vi har bekreftet bestillingen ved å sende en ordrebekreftelse til den e-postadressen du spesifiserte under bestillingen. Vi anbefaler at du lagrer ordrebekreftelsen du har mottatt fra oss.
Vi forbeholder oss retten til å nekte kundekjøp. Alle bestillinger anses som bindende. Hvis du har lagt inn en ordre ved en feiltakelse, må du derfor kontakte oss umiddelbart i samsvar med instruksjonene nedenfor.
Vi forbeholder oss retten til å rette ordrer hvis levering av en eller annen grunn ikke kan finne sted. Hvis du har gjort flere bestillinger, forbeholder vi oss retten til å kombinere ordrene dine og levere dem i en pakke.
3. Priser
Alle priser er angitt i NOK, inkludert Norsk merverdiavgift, for øyeblikket 25%. Vi forbeholder oss retten til at det kan være feil i priser, varebeholdningsfeil, utsolgte varer, trykkfeil osv. Et produkt som allerede er sendt fra vårt lager påvirkes ikke av prisendringer som skjer etter bestillingen, for eksempel i form av kampanjer, salg eller endringer i prisingen. Vi forbeholder oss retten til å gjøre momsøkninger og andre prisendringer som vi ikke kan kontrollere. Avgift for frakt og eventuelt fakturagebyr blir lagt til.
Rabattkoder er vanligvis bare gyldige for ett kjøp og kan ikke kombineres med andre tilbud. Vi ber deg om å sjekke at prisen har vært riktig før du fullfører kjøpet. Vi forbeholder oss retten til å nekte kjøp eller kansellere bestillinger i tilfelle misbruk eller feilinformasjon av ulike slag, betalingsproblemer eller upassende bruk av rabattkoder.
4. Betaling
Du betaler trygt med Klarna sine løsninger. Beløpet trekkes fra konto i henhold til den løsningen du velger hos Klarna. Ved kortbetaling, vil beløpet trekkes direkte på kortet, før du mottar varene.
All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk. Hvis reservasjon ikke kan foretas, forbeholder Klarna seg retten til å avise betalingen og bestillingen kan dermed ikke gjennomføres.
Om du velger faktura vil denne sendes pr. e-post fra Klarna etter gjennomført kjøp, og med forfallsdato som angitt under kjøpsprosessen. Ingen ekstra avgifter tilkommer ved kjøp mot faktura. Vær oppmerksom på at du alltid må oppgi fullstendig personnummer for kjøp med Klarna Faktura. Klarna vil gjøre en vurdering for å avgjøre om du får handle for det valgte beløpet. I denne vurderingen, ser Klarna i hovedsak på tre ting: din tidligere betalingshistorikk hos dem, hvor mye du ønsker å handle og ekstern informasjon som Klarna henter fra et kredittopplysningsbyrå (gjenpartsbrev sendes ved innhenting av informasjon fra kredittopplysningsbyrå). Det er altså en kombinasjon av flere forskjellige faktorer som avgjør om kjøpet går igjennom. Skulle kjøpet ikke gå igjennom med faktura kan du gjennomføre bestillingen med et annet betalingsmiddel vi tilbyr. Om du har spørsmål om vurderingen, ber vi deg kontakte Klarna på 21 01 89 91 man-fre mellom 08.00-17.00.
5. Fraktavgift og leverringstid
Ved bestilling for 1000 kr eller mer, vil ingen fraktkostnader legges til. Fraktkostnader på 70 NOK inkludert mva vil bli lagt til ordrer der summen er lavere enn 1000 NOK. For eventuelle retur (som ikke skyldes feil produkter eller feil plukking), legges et returgebyr på NOK 70, inkludert mva, som blir trukket fra beløpet Klarna betaler tilbake.
Normal leveringstid er 2-5 dager etter at varen er sendt fra vårt lager. Etter at ordren har forlatt lageret, sendes en bekreftelses-e-post med sporingslenke.
Avvik kan forekomme. Chevalier kan ikke holdes ansvarlig for levering av utsolgt eller utgått produkt. Fraktkostnadene er alltid synlige i handlekurven.
Vi vil gjøre alt vi kan for å levere bestillingen din så raskt som mulig. Som kunde har du imidlertid rett til å kansellere et kjøp i tilfelle en omfattende leveringsforsinkelse.
6.Uavhentede pakker
Vi forbeholder oss retten til å belaste kostnadene for håndteringen som oppstår med uavhentede pakker (returfrakt, håndteringskostnader, etc.). Derfor belaster vi et gebyr på 295 NOK hvis en pakke ikke hentes. Forsendelsen er hos servicerepresentanten i cirka 14 dager før den returneres til oss. Vær derfor oppmerksom på at hvis du angrer på et kjøp og vil returnere varen, må du først hente pakken og deretter returnere i henhold til vedlagte instruksjoner.
7. Personopplysninger
Personopplysninger du gir til Chevalier AB blir håndtert i samsvar med GDPR og den Norske lovgivningen om datasikkerhet. Ved å oppgi din personlige informasjon, samtykker du i at vi bruker innsamlet informasjon for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg og yte tjenesten du forventer, for eksempel å fullføre leveranser. Vi kan også sende nyhetsbrev eller annen informasjon via e-post, forutsatt at du har indikert at du ønsker å motta nyhetsbrev sendt til deg. Du kan si opp abonnementet når du vil.
Dine personopplysninger kan bli behandlet av tredjeparter som hjelper oss med å utføre visse oppgaver. Slike tredjeparter betraktes som Chevaliers databehandlere som behandler dataene på våre vegne. Chevalier er imidlertid fortsatt ansvarlig for å sikre at dine rettigheter vedrørende personopplysninger oppfylles, selv om vi har engasjert en databehandler for bestemt behandling. Databehandlere for Chevalier håndterer blant annet vår e-handelsløsning og betalingstjenester. Også tjenester for å måle og analysere Chevaliers annonsering. Når Chevalier inngår en avtale der dine personopplysninger deles med våre databehandlere, inngås det en avtale for å sikre ditt personvern og en hensiktsmessig behandling av dine personopplysninger. Les mer i vår personvernpolicy.8. Åpent Kjøp / angerrett
Angrerett er gyldig i 14 dager fra mottatt levering. Du har rett til å endre farge, størrelse, produkt eller få pengene tilbake innen 14 dager etter at kjøpet ble hentet, av deg eller en person du har utnevnt. Produktet må returneres i uendret tilstand og i originalemballasjen. Produktet må være ubrukt og i en slik tilstand at det kan selges på nytt uten ytterligere tiltak. Hver pakke inneholder instruksjoner om hvordan du går frem for å returnere varer. Du kan også lese den samme informasjonen under "Returer". Strømper kan ikke returneres hvis de ikke er i helt ubrutt emballasje. Vi forbeholder oss retten til å belaste kunden hvis noe mangler. Returer som blir sendt tilbake i strid med returinstruksjonene vil ikke bli behandlet. Returer sendt mot kontanter ved levering innløses ikke.
Tilbakebetaling skjer via Klarna.
9. Reklamasjon
Vi behandler kun klager som er kjøpt via www.chevalier.se. For å klage på et produkt som er kjøpt fra en av våre forhandlere, må klagen behandles av det respektive kjøpspunktet som er oppgitt på kvitteringen din. Hvis kjøpsstedet der du kjøpte produktet ditt har stengt, er du velkommen til å kontakte oss.
Vi tilbyr klagerett i 3 år fra kjøpsdatoen som er angitt på kvitteringen din i samsvar med gjeldende lov. Det skal være mulig å legge frem en kvittering for at en klagesak skal behandles. Reklamasjonsretten gjelder produkter som er mangelfulle i samsvar med gjeldende forbrukerlovgivning. Reklamasjonsretten dekker bl.a. ikke defekter eller skader forårsaket av feil bruk eller normal slitasje. Reklamasjonsretten gjelder heller ikke ytre påvirkninger som skiller seg fra produktets markedsførte formål./p>
Produktet du kjøper fra oss må være feilfritt ved levering.
For klager eller spørsmål: e-post hello@chevalier.se, oppgi ditt fulle navn, bestillingsnummer, en kort beskrivelse av årsaken til klagen, et bilde av skaden og din kontaktinformasjon (adresse og telefonnummer).
10. Reservasjon
Vi forbeholder oss retten til å gjøre feil som faktafeil, prisfeil, tilbud, produktbeskrivelser eller annen informasjon om varene på www.chevalier.se. All bildeinformasjon på www.chevalier.se må utelukkende sees på som illustrasjoner, og det kan ikke garanteres at disse korrekt reflekterer produktets eksakte utseende med tanke på for eksempel farge og passform eller funksjoner.
11. Cookies
I henhold til elektronisk kommunikasjonslov, som trådte i kraft 25. juli 2003, må alle som besøker et nettsted varsles om informasjonskapsler brukes. Når du besøker dette nettstedet, lagres informasjonskapsler på datamaskinen din. Disse informasjonskapslene er såkalte økten informasjonskapsler og brukes til å holde oversikt over innloggingen din (hvis du er logget inn) og handlekurven når du handler. Session-informasjonskapsler lagres ikke lenge på datamaskinen din, men forsvinner når du lukker nettleseren.
Hvis du ikke aksepterer bruk av informasjonskapsler, kan du stille inn nettleseren din til å automatisk nekte cookies eller for å informere deg om et nettsted bruker informasjonskapsler. Hvis du slår av cookies, vil du ikke kunne handle, ettersom handlekurven og innlogging krever at informasjonskapsler fungerer. Du kan imidlertid se deg rundt i butikken uten å ha aktiverte informasjonskapsler. Du kan lese mer om informasjonskapsler på Post- og telestyrelsens hjemmeside www.pts.se/cookies eller ved å klikke på "Hjelp" i nettlesermenyen.
12. Force Majeure
Hendelser utenfor vår kontroll som naturkatastrofer, kriger, industrielle aksjoner, regjeringsvedtak, manglende levering av underleverandører, dyre omstendigheter eller lignende hendelser som ikke med rimelighet kunne vært forutsett, skal tilskrives force majeure. Dette betyr at Chevalier løslates fra å oppfylle sine forpliktelser til å oppfylle inngåtte avtaler. Hvis det oppstår en situasjon referert til ovenfor, må Chevalier informere deg som kunde så snart som mulig, og så snart det ikke er noen hindringer for kontraktsmessig ytelse.
13. Ogyldighet
Hvis noen bestemmelse i disse vilkårene er ugyldige eller ikke kan håndheves, skal de andre bestemmelsene være rettskraftige og rettskraftige i den grad det er tillatt i gjeldende lov, forutsatt at konsekvensen av ugyldigheten ikke blir urimelig belastende.
14. Tvist
Chevaliers holdning er at vi ønsker å løse eventuelle tvister med deg på en måte som kommer både deg som kunde og Chevalier til gode. Hvis en tvist ikke kan løses ved enighet, blir den prøvd i den alminnelige domstol som følger av lov eller i henhold til en alternativ tvistemåte som nedenfor. Hvis tvister ikke kan løses i avtale med Chevalier, kan kunden alltid henvende seg til General Complaints Board (ARN), se www.arn.se.